СОБСТВЕНОСТ
1988 Издаване на удостоверение за отписване на имот от актовите книги за имотите - общинска собственост, или за възстановен общински имот
Издаване на удостоверение за отписване на имот от актовите книги за имотите - общинска собственост, или за възстановен общински имот
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за общинската собственост - чл. 62, ал. 4
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Документ за платена такса
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
7 дни |
20,00 лв. / 10,23 € |
18,00 лв. / 9,20 € |
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в центъра за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
6 месеца
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
Кмет на община
Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
Кмет на община
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
чрез кмета пред Административен съд - Варна
Заяви услугата онлайн тук https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/1988?cP=1&q=1988
2021 Издаване на удостоверение за наличие или липса на претенции за възстановяване на собствеността върху недвижими имоти
Издаване на удостоверение за наличие или липса на претенции за възстановяване на собствеността върху недвижими имоти
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за общинската собственост - чл. 62, ал. 4
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
30 дни |
25 лв./12,78 € |
22,50 лв. / 11,50 € |
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Документ за собственост, ако заявителя притежава такъв/заверено копие/
- Актуална скица на имота /заверено копие/
- Съдебно удостоверение
- Документ за платена такса
- Удостоверение за наследници /при необходимост/
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
6 месеца
Заяви услугата онлайн тук https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2021?cP=1&q=2021
2059 Издаване на заповед за изземване на имот
По искане на собствениците или на ползвателите на правно основание, земеделските имоти с възстановено право на собственост се изземват със заповед на кмета на общината по местонахождение на имотите от лицата, които ги ползват без правно основание, и се предоставят на собствениците им, съответно на ползвателите им на правно основание. За установяване на неправомерното ползване кметът служебно изисква информация от Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция, или от регионалните му териториални структури и/или от общинската служба по земеделие по местонахождението на имотите, съответно от службата по геодезия, картография и кадастър
Правно основание
Закон за собствеността и ползването на земеделските земи (Загл. изм. – ДВ, бр. 14 от 2015 г.) - чл. 34, ал. 1
Срок за предоставяне на услугата и такса
30 дни - Не се заплаща за услугата
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Копие от актуална скица на имота/имотите (при необходимост) (по служебен път);
- Копие на документ, доказващ собствеността/законното ползване на имота/имотите (при необходимост) (по служебен път);
- Копие от протокол за трасиране на имота (при необходимост);
- Договор за независим надзор (технически контрол) - копие.
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Заяви услугата онлайн тук https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2059?mId=325
2078 Издаване на удостоверение за наличие или липса на съставен акт за общинска собственост
Издаване на удостоверение за наличие или липса на съставен акт за общинска собственост
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за общинската собственост - чл. 62, ал. 4, във връзка с
Граждански процесуален кодекс - чл. 587
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
30 дни |
50.00 лв./25,56 € |
45,00 лв. / 23.01 € |
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Документ за собственост, ако заявителя притежава такъв/заверено копие/
- Актуална скица на имота /заверено копие/
- Съдебно удостоверение
- Документ за платена такса
- Удостоверение за наследници /при необходимост/
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Заяви услугата онлайн тук https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2078
2081 Издаване на удостоверение относно собствеността на недвижими имоти
Ще Ви бъде издадено удостоверение относно собствеността на недвижими имоти.
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за общинската собственост - чл. 62, ал. 4, във връзка с чл. 5
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
30 дни |
30.00 лв./15,34 € |
27,00 лв. / 13.81 € |
Такса на административната услуга:
Стандартна услуга / обикновена – 30,00 лв / 15,34 €
Електронно предоставена услуга / обикновена – 27,00 лв / 13,81 €
Необходими документи:
- Заявление по образец.
- Актуална скица, издадена от Службата по геодезия, картография и кадастър (по служебен път);
- Документ за собственост или разрешение за строеж (ако има такива) (по служебен път).
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
6 месеца
Заяви услугата онлайн тук https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2081
2095 Справки по актовите книги и издаване на заверени копия от документи относно общинска собственост
Справки по актовите книги и издаване на заверени копия от документи относно общинска собственост
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за общинската собственост - чл. 62, ал. 2
Закон за местните данъци и такси - чл. 115
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
3 дни |
20.00 лв./10,23 € |
18.00 лв. / 9.20 € |
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Съдебно удостоверение
- Документ за платена такса
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
6 месеца
Заяви услугата онлайн тук:
2105 Установяване на жилищни нужди - картокетиране и издаване на удостоверение
Установяване на жилищни нужди - картокетиране и издаване на удостоверение
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за общинската собственост - чл. 45а, ал. 1
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
30 дни |
20.00 лв./10,23 € |
- |
Необходими документи:
- Заявление - Декларация по образец;
- Удостоверение от службата по вписвания към Девненски РС за липсата или наличието на прехвърлителни сделки за всички членове на семейството, както и удостоверение от службата по вписвания по постоянен, настоящ адрес и местоживеене 10 години назад от датата на подаване на документите;
- Удостоверение за доходите на членовете на семейството за период от една година назад преди датата на подаване на документите, според техния статус:
А) неработилите през този период и регистрираните в БТ- служебна бележка;
Б) неработилите през този период и нерегистрираните в БТ – декларация;
В) получавалите социални помощи - служебна бележка от ДСП;
- Документ за платена такса;
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
2122 Издаване на удостоверение за собственост на земеделска земя от емлячен регистър
Издаване на удостоверение за собственост на земеделска земя от емлячен регистър
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за собствеността и ползването на земеделските земи (Загл. изм. – ДВ, бр. 14 от 2015 г.) - чл. 12, ал. 2
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
14 дни |
15.00 лв./7,67 € |
- |
Необходими документи:
- Пълномощно
- Съдебно удостоверение
- Удостоверение за наследници
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
6 месеца
Заяви услугата онлайн тук https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2122
2470 Отразяване на настъпила промяна в списъците на граждани с многогодишни жилищноспестовни влогове
При настъпила промяна в списъците на граждани с многогодишни жилищноспестовни влогове, се приемат и обработват документи за нейното отразяване.
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Закон за местното самоуправление и местната администрация - чл. 21
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
14 дни |
15.00 лв./7,67 € |
- |
Необходими документи:
- Заявление по образец.
2.Декларация по чл. 2, ал. 1 от ЗУПГМЖСВ по образец;
3.Копие на жилищно спестовна книжка;
4.Друго
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Заяви услугата онлайн тук https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2122
2878 Обработване на заявление-декларация за обстоятелствена проверка
Когато собственикът на имот няма документ и писмени доказателства за правото си на собственост или ако те не са достатъчни, нотариусът извършва обстоятелствена проверка за придобиване на собствеността по давност чрез разпит на трима свидетели, посочени от кмета на общината, района или кметството, в чийто район се намира недвижимият имот. Кметът на общината, района или кметството, удостоверява и дали имота е общинска собственост.
Нормативно основание по предоставянето на административната услуга:
Граждански процесуален кодекс - чл. 587, ал. 2
Срок за предоставяне на услугата и такса
Вид услуга |
Срок |
Стандартна услуга |
Електронно предоставена услуга |
Обикновена услуга |
30 дни |
200.00 лв./102,26 € |
- |
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Три броя молби – декларации /образец/ - заверена от сектор „Местни данъци и такси“
- Удостоверение от дирекция „Местни данъци“, доказващо подадена декларация по ЗМДТ от страна на заинтересованото физическо или юридическо лице за имота – предмет на обстоятелствената проверка
- Актуална скица на имота /заверено копие/
- Скици на сградите в имота /оригинал//при необходимост/
- Нотариално заверено пълномощно /при необходимост/
- Документ за платена такса
- Удостоверение за наследници /при необходимост/
- Документ, доказващ наличие на правен интерес от извършване на административната услуга – документ за собственост, съдебни решения и др.
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Заяви услугата онлайн:
2982 Издаване на сертификат за инвестиция клас В по Закона за насърчаване на инвестициите
Проектите с общинско значение се насърчават като инвестиции клас В въз основа на критериите за минимален размер на инвестициите и заетостта. Сертификатът се издава от кмета на общината въз основа на решение на общинския съвет. Инвеститорите получили сертификат клас В се възползват от съкратени срокове за административно обслужване, предоставяно от общината, на чиято територия се осъществява инвестицията; индивидуално административно обслужване, необходимо за осъществяване на инвестиционния проект; придобиване право на собственост или ограничени вещни права върху имоти - частна общинска собственост.
Правно основание
Закон за насърчаване на инвестициите (Загл. изм. - ДВ, бр. 37 от 2004 г.) - чл. 18, ал. 5
Срок за предоставяне на услугата и такса
14 дни след влизане в сила на решението на Общински съвет– не се дължи такса
Необходими документи:
- Заявление по образец;
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Заяви услугата онлайн: